Deel jouw nieuws met ons
In onze e-mailnieuwsbrieven en op sociale media geven we ruimte aan nieuws van deelnemers uit het netwerk van MissieNederland. Organiseer jij een activiteit of bied je materiaal aan waarmee de kerk wordt geholpen om een volgende stap te zetten bij het brengen van leven in de wereld? Deel het met ons, zodat we het verder kunnen delen richting onze diverse doelgroepen.
De relatiemanager die past bij het thema van jouw organisatie of nieuwsbericht bekijkt en selecteert deze berichten. Zorg er dus voor dat jouw nieuws altijd bij hen terechtkomt.
Wie en wat
- Breng leven-nieuwsbrief
Pers- en nieuwsberichten ten behoeve van ons de Breng leven-nieuwsbrief (ruim 7.000 ontvangers) kunnen gestuurd worden naar onze infobox: info@missienederland.nl. Als deelnemer mag je ook je algemene e-mailnieuwsbrief naar ons sturen. - Nieuwsbrief Kerk & Global missions
Heb je nieuws rondom de wereldwijde missie (zending, werelddiaconaat en ontwikkelingssamenwerking), dan kun je dit sturen naar onze netwerkleider Kerk & Global missions: Jiska Chin-A-Teh. Ook nieuws over een specifiek land (buiten Nederland) kun naar Jiska sturen: jiska@missienederland.nl - Nieuwsbrief Kerk & Jeugd
Heb je nieuws rondom de volgende generaties (jeugdwerk en geloofsopvoeding) of heb je een vacature voor een jeugdwerkprofessional? Stuur dan een bericht naar Martine Versteeg, netwerkleider Kerk & Jeugd, martine@missienederland.nl - Nieuwsbrief Kerk & Samenleving
Heb je nieuws rondom thema's die raken aan de samenleving? Stuur dan een bericht naar Jan Willem Janse, netwerkleider Kerk & Samenleving a.i., janwillem@missienederland.nl
Vergroot je kans op plaatsing
Schrijf je bericht zo dat we het gemakkelijk kunnen overnemen. Dit vergroot de kans op plaatsing. Vaak zijn 2-4 zinnen met een link voldoende. Zorg ervoor dat je je tekst opstelt als nieuwsbericht en dus niet als promotietekst. Dit houdt in dat je je tekst neutraal en informatief maakt en de doelgroep niet direct aanspreekt. Wel kun je rekening houden met wat belangrijk is voor de doelgroep. Wij richten ons bijvoorbeeld op betrokken kerkleden die met hun geloofsgemeenschap een volgende stap willen zetten.
Het is helaas niet altijd mogelijk om ieder bericht te plaatsen. We doen altijd ons best om hierin zorgvuldige keuzes te maken. Zo houden we rekening met de nieuwswaarde van het bericht, de ontvangende doelgroep, variatie in het type nieuwsberichten, afwisseling tussen deelnemers, etc.